مدیرکل راه آهن جنوب آخرین وضعیت طرحهای توسعه خطوط ریلی در استان خوزستان را تشریح کرد. به گزارش پایگاه خبری رو در رو؛ عبدالکریم درویش زاده با اشاره به پیشرفت ۸۶ درصدی طرح ۲ خطه کردن ریل اندیمشک – اهواز به طول ۱۴۰ کیلومتر، گفت: ریل گذاری ۱۲۵ کیلومتر از این طرح انجام شده است. وی با […]
-
http://www.roodarroonews.ir/?p=7850
مدیرکل راه آهن جنوب آخرین وضعیت طرحهای توسعه خطوط ریلی در استان خوزستان را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه خبری رو در رو؛ عبدالکریم درویش زاده با اشاره به پیشرفت ۸۶ درصدی طرح ۲ خطه کردن ریل اندیمشک – اهواز به طول ۱۴۰ کیلومتر، گفت: ریل گذاری ۱۲۵ کیلومتر از این طرح انجام شده است.
وی با بیان اینکه زیرسازی خط ریلی کمربندی نظامیه به طول ۳۷ کیلومتر انجام شده است، افزود: برای تکمیل خط نظامیه و اهواز – اندیمشک ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و مقرر شده از اعتبارهای سفر رئیس جمهور به استان خوزستان تامین شود.
درویش زاده درخصوص طرح خط ریلی شلمچه به بصره گفت: این طرح در مرحله مطالعاتی و مذاکره با عراق قرار دارد و باید پرداخت اعتبار برای اجرا و ساخت آن نهایی شود.
مدیرکل راه آهن جنوب با بیان اینکه فاز اول طرح مسیر ریلیسربندر به فولاد شادگان و خرمشهر برای اتصال بندر امام خمینی به فولاد شادگان در حال مناقصه است، ادامه داد: همچنین براساس اطلاعات راه و شهرسازی کشور، پیمانکار فازاول خط ریلی اهواز-ایذه-اصفهان تعیین شده و عملیات اجرایی آن در آیندهای نزدیک خواهد شد.
به گفته درویش زاده؛ فاز اول خط ریلی اهواز-ایذه-اصفهان به طول ۵۰۰ کیلومتری که ۳ استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان را به هم متصل میکند، قرار است از اهواز به رامهرمز اجرا شود.
گفتنی است؛ در سال ۱۳۹۵ خط دوم میاندشت به سربندر و بندر امام خمینی به طول ۸۱ کیلومتر با هدف تسریع در حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی و سهولت در جابجایی مسافران تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.
*
مدیرکل راه آهن جنوب آخرین وضعیت طرحهای توسعه خطوط ریلی در استان خوزستان را تشریح کرد.
به گزارش پایگاه خبری رو در رو؛ عبدالکریم درویش زاده با اشاره به پیشرفت ۸۶ درصدی طرح ۲ خطه کردن ریل اندیمشک – اهواز به طول ۱۴۰ کیلومتر، گفت: ریل گذاری ۱۲۵ کیلومتر از این طرح انجام شده است.
وی با بیان اینکه زیرسازی خط ریلی کمربندی نظامیه به طول ۳۷ کیلومتر انجام شده است، افزود: برای تکمیل خط نظامیه و اهواز – اندیمشک ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و مقرر شده از اعتبارهای سفر رئیس جمهور به استان خوزستان تامین شود.
درویش زاده درخصوص طرح خط ریلی شلمچه به بصره گفت: این طرح در مرحله مطالعاتی و مذاکره با عراق قرار دارد و باید پرداخت اعتبار برای اجرا و ساخت آن نهایی شود.
مدیرکل راه آهن جنوب با بیان اینکه فاز اول طرح مسیر ریلیسربندر به فولاد شادگان و خرمشهر برای اتصال بندر امام خمینی به فولاد شادگان در حال مناقصه است، ادامه داد: همچنین براساس اطلاعات راه و شهرسازی کشور، پیمانکار فازاول خط ریلی اهواز-ایذه-اصفهان تعیین شده و عملیات اجرایی آن در آیندهای نزدیک خواهد شد.
به گفته درویش زاده؛ فاز اول خط ریلی اهواز-ایذه-اصفهان به طول ۵۰۰ کیلومتری که ۳ استان خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان را به هم متصل میکند، قرار است از اهواز به رامهرمز اجرا شود.
گفتنی است؛ در سال ۱۳۹۵ خط دوم میاندشت به سربندر و بندر امام خمینی به طول ۸۱ کیلومتر با هدف تسریع در حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی و سهولت در جابجایی مسافران تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است.
Friday, 15 November , 2024