مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به وجود ۴۱ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانشآموزی در استان، از فعالیت ۳۸ مرکز از این تعداد خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رو در رو؛ مسعود حمیدینژاد با اشاره به تعداد مراکز مشاوره فعال در استان خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر از ۴۱ مرکز مشاوره […]
-
http://www.roodarroonews.ir/?p=8148
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به وجود ۴۱ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانشآموزی در استان، از فعالیت ۳۸ مرکز از این تعداد خبر داد.
به گزارش پایگاه خبری رو در رو؛ مسعود حمیدینژاد با اشاره به تعداد مراکز مشاوره فعال در استان خوزستان اظهار کرد: در حال حاضر از ۴۱ مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی دانشآموزی حدود ۳۸ مرکز آن فعال و در حال ارائه خدمات هستند و هر چند با مشکلات فراوانی از جمله مکان نامناسب و مشترک، نبود تجهیزات تخصصی و نیروی انسانی کافی مواجهاند اما با توجه به نیاز نواحی و مناطق و آسیبهای فردی و اجتماعی دانش آموزان همچنان به فعالیت خود ادامه میدهند.
وی با اشاره به برنامههای پیشرو در خصوص مراکز مشاوره ادامه داد: در تلاش هستیم که این مراکز در سه منطقه باقیمانده در سطح استان خوزستان که فاقد مرکز مشاوره هستند، در سال تحصیلی جاری فعال شوند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ارائه خدمات در مراکز بستگی به بافت جمعیتی دانشآموزان در هر ناحیه و منطقه دارد. برخی از مراکز ممکن است از یک شیفت کاری برای ارائه خدمات استفاده کنند و این بر تعداد پذیرش روزانه آنان تاثیر میگذارد اما در هر صورت مراکز مشاوره ممکن است در طول روز تا مرز ۴۵ دانشآموز، والدین دانشآموز و سایر مراجعان در نواحی و مناطق را پذیرش کند که این رقم در طول یک سال میتواند عملکرد چشمگیری را از مراکز مشاوره نشان دهد.
حمیدینژاد یادآور شد: پیرو بخشنامههای وزارتی و اسناد بالادستی، در حال اختصاص نیرویی تحت عنوان مدیر مرکز مشاوره به این مراکز هستیم و فرآیند اختصاص کد به این مرکز در حال انجام است که پس از تکمیل مصاحبه تخصصی نیروهای متقاضی مدیریت این مرکز و اختصاص مکان مناسب، این مرکز مهم و اثرگذار فعال خواهد شد. با توجه به سفر اخیر مدیرکل امور تربیتی مشاوره و مراقبت در برابر آسیبهای اجتماعی و معاون برنامه ریزی مشاوره وزارت، در تلاش هستیم نسبت به اختصاص تجهیزات و امکانات و بودجه کافی برای اجرای برنامههای تخصصی به این مراکز اقدام لازم به عمل آید.
Tuesday, 4 February , 2025