معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تأکید کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی وظیفه خود می‌داند که در رفع چالش‌های تأمین خوراک شرکت‌های پتروشیمی همکاری کند تا ضمن تولید پایدار و ایمن، گام‌های بزرگی برای توسعه صنعت پتروشیمی برداشته شود.  بهزاد محمدی روز چهارشنبه (چهارم اردیبهشت‌ماه) پس از بازدید از مجتمع پتروشیمی تبریز در نشست مدیران […]

  • پتروشیمی

    معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تأکید کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی وظیفه خود می‌داند که در رفع چالش‌های تأمین خوراک شرکت‌های پتروشیمی همکاری کند تا ضمن تولید پایدار و ایمن، گام‌های بزرگی برای توسعه صنعت پتروشیمی برداشته شود.

     بهزاد محمدی روز چهارشنبه (چهارم اردیبهشت‌ماه) پس از بازدید از مجتمع پتروشیمی تبریز در نشست مدیران این مجموعه اظهار کرد: حرکت هوشمندانه پتروشیمی تبریز تاب‌آوری در برابر چالش‌ها به همراه برنامه‌ریزی برای تولید محصولات متنوع است تا ضمن پایداری تولید در بازارهای مختلف نیز حضور داشته باشد.

    وی با اشاره به اینکه پتروشیمی تبریز زمینه‌های بسیاری برای توسعه‌ دارد، افزود: بعضی از مجتمع‌های تولیدی پس از چند سال دچار روزمرگی می‌شوند، اما این مجتمع را سازمانی زنده دیدم که با تعریف هشت پروژه توسعه‌ای، روح تازه‌ای به سیستم تزریق و آن را پویا کرده است.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: امیدوارم پتروشیمی تبریز مطابق با برنامه‎ریزی صورت گرفته در افق ۱۴۰۱ به دستاوردهای تعیین‌شده و ظرفیت تولید یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن محصول برسد.

    محمدی درباره مجتمع‌های خوراک مایع پتروشیمی گفت: جذابیت سودآوری پتروشیمی‌های با خوراک نفتا در سال‌های نخست با چالش همراه است، اما به لحاظ نوع خوراک، تنوع محصول دارند که کامل‌ترین الگوی آن پتروشیمی اراک با ۳۰ محصول متنوع است و پس از آن پتروشیمی تبریز قرار دارد.

    وی اظهار کرد: شرکت ملی صنایع پتروشیمی وظیفه خود می‌داند تا در رفع چالش‌های تامین خوراک همکاری کند و از مدیریت طرح‌ها و بخش تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواست تا در حل چالش‎های پتروشیمی تبریز این مجموعه را همراهی کنند تا ضمن تولید ایمن، گام‌های بزرگی برای توسعه صنعت پتروشیمی برداشته شود.

    سیاوش درفشی، مدیرعامل پتروشیمی تبریز نیز در این نشست درباره تولید این شرکت در سال ۹۷ گفت: با وجود مشکلات توانستیم با تولید ۸۶۸ هزار تن محصول، روند صعودی نسبت به پارسال داشته باشیم، محصولات این شرکت ۵۰ درصد برای تامین نیاز داخل اختصاص می‌یابد و ۵۰ درصد صرف صادرات به ۳۶ کشور جهان می‌شود.