معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش‌های تلویزیونی تا ۲۰ فروردین برنامه‌ریزی و تا خرداد سال آینده هدف‌گذاری شده است، از احتمال اختصاص یک ماه تابستان ۹۹ به سال تحصیلی جاری خبر داد. به گزارش پایگاه خبری رو در رو نیوز؛ علیرضا کمرئی، گفت: «برای نخستین بار بعد از سال‌های جنگ […]

  •  

    معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه آموزش‌های تلویزیونی تا ۲۰ فروردین برنامه‌ریزی و تا خرداد سال آینده هدف‌گذاری شده است، از احتمال اختصاص یک ماه تابستان ۹۹ به سال تحصیلی جاری خبر داد.

    به گزارش پایگاه خبری رو در رو نیوز؛ علیرضا کمرئی، گفت: «برای نخستین بار بعد از سال‌های جنگ تحمیلی با شبکه آموزش و سپس شبکه چهار، آموزش را از رسانه ملی آغاز کردیم و البته برای جلوگیری از افت تحصیلی دانش‌آموزان در ایام تعطیلی مدارس از رسانه‌های متعددی استفاده می‌کنیم.»

    او با بیان اینکه تلویزیون یک رسانه مکمل است، گفت: «اکنون که تعطیلی مدارس به ما تحمیل شده است باید وضعیتی ایجاد می‌کردیم که دانش‌آموزان آسیب نبینند و تاکنون در مدارس حدود ۷۰درصد محتوای آموزشی آموزش داده شده است و ۳۰درصد باقی مانده از طریق آموزش تلویزیونی است.»

    کمرئی اشاره کرد: «معلمان برای آموزش دانش‌آموزان از طریق فضای مجازی هم اقدام کرده‌اند و بیش از ۱۸۲درس در دوره متوسطه داریم که البته حجم کار سنگین است و ۹۵درس تکراری داریم که۹۰درس را در تلویزیون آموزش می‌دهیم.»

    معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۱۰۰هزار دانلود فیلم آموزشی داریم، گفت: «با توجه به اینکه زمان بازگشایی مدارس مشخص نیست برای تداوم آموزش دانش‌آموزان برنامه ریزی می‌کنیم.»

    او تاکید کرد: «سلامت دانش‌آموزان برای ما اهمیت دارد و در حال حاضر آموزش‌ها تا ۲۰فروردین برنامه‌ریزی شده است و هدف گذاری تا خردادماه را انجام داده‌ایم.»

    کمرئی با بیان اینکه در فرصت باقی مانده اگر مدارس باز شوند امکان مرور دروس توسط معلمان را داریم، گفت: «در سخت ترین و بدترین شرایط امکان دارد سال تحصیلی تغییر کند و یک ماه از تعطیلات تابستانی را به آموزش اختصاص دهیم.»

    معاون آموزش متوسطه وزیرآموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه خانواده‌ها نسبت به آزمون دانش‌آموزان نگرانی نداشته باشند، اضافه کرد: «مدرسه محور آموزش‌های ماست و معلمان با همکاری دانش‌آموزان این فضا را شکل می‌دهند و به مرور آموزش‌ها توسط معلمان هر چند کوتاه مدت می‌اندیشیم.»

    او در پایان گفت: «ابعاد مدیریتی کار در مدارس تعطیل نیست و مدیران بخشی از جریان راهبری هستند که برای پیشبرد برنامه‌ها باید حضور داشته باشند و البته حضور موثر مدیران و معلمان را مدنظر داریم که گاهی نیاز به حضور فیزیکی آنهاست.»