مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: ارایه خدمات تامین اجتماعی استان به جامعه هدف به سرعت به سمت غیرحضوری پیش می‌رود تا شرکای این سازمان بتوانند با خدمات بهتر و باکیفیت تری را دریافت کنند. به گزارش پایگاه خبری رو در رو نیوز،سیدمحمد مرعشی با بیان اینکه ارایه خدمات غیرحضوری به جامعه هدف تامین اجتماعی ، […]

  • مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان گفت: ارایه خدمات تامین اجتماعی استان به جامعه هدف به سرعت به سمت غیرحضوری پیش می‌رود تا شرکای این سازمان بتوانند با خدمات بهتر و باکیفیت تری را دریافت کنند.

    به گزارش پایگاه خبری رو در رو نیوز،سیدمحمد مرعشی با بیان اینکه ارایه خدمات غیرحضوری به جامعه هدف تامین اجتماعی ، بخشی از اهداف پدافند غیرعامل محسوب می‌شود افزود:باید تدابیر کارساز در خصوص پدافند غیرعامل را عملیاتی کرد تا تامین اجتماعی به سازمانی چابک و هوشمند تبدیل شود.
    وی گفت:تامین اجتماعی خوزستان اکنون با زیرپوشش قرار دادن بیش از سه  میلیون نفر از جمعیت استان، دارای ۳۶ شعبه ، ۴ شعبه اقماری ، ۲۰ کارگزاری و ۴ کارگزاری اقماری در بخش بیمه ای و در بخش درمان با دارا بودن ۳۲ مرکز درمانی شامل هشت بیمارستان ، ۱۳ درمانگاه یک دی کلینیک و ۱۰ پلی کلینیک است که  به ۶۱ درصد از جمعیت خوزستان خدمات ارایه می‌کند.
    وی ادامه داد: با توجه به گستردگی خدمات تامین اجتماعی، استقرار پدافند غیرعامل در حوزه سایبری و سایر حوزه ها با هدف بازدارندگی ، تسهیل در مدیریت بحران، کاهش آسیب پذیری، تداوم خدمت رسانی و ارتقای پایداری موضوع بسیار با اهمیتی است و در این راستا انجام خدمات غیرحضوری و حذف دفترچه های درمانی ، اقدامی ارزشمند در راستای پدافند غیرعامل است.
    مدیرکل تامین اجتماعی خوزستان افزود:با توجه به شیوع بیماری کرونا ، کاهش مراجعه حضوری به شعب سازمان که نقش موثری در کاهش هزینه ها و رضایت مندی مردم دارد، به زودی شاهد ارایه تمامی خدمات به صورت غیر حضوری در این سازمان خواهیم بود.
    وی گفت:با توجه به گسترش ارایه خدمات غیر حضوری در بستر اینترنت در سازمان متبوع، به منظور حفظ امنیت و پایداری شبکه اقدام به استفاده از نرم افزارهای ایمنی و امنیتی ساخت داخل کشور کرده است.

    پارسال تامین اجتماعی طرح ۳۰۷۰ را با هدف ارایه ۳۰ خدمت غیرحضوری و کاهش ۷۰میلیونی مراجعه حضوری جامعه هدف اجرایی کرد.

    تداوم خدمات غیرحضوری در کارگزاری های رسمی تا پایان سال
    مرعشی ادامه داد: در راستای تحقق دولت الکترونیک همراه با افزایش رضایتمندی شرکای اجتماعی و به منظور استفاده از ظرفیت کارگزاری‌های رسمی ‌جهت تسریع در اجرا و پیشبرد اهداف مزبور، ارایه خدمات غیرحضوری به جامعه هدف توسط کارگزاری‌های رسمی تا پایان امسال تمدید شده است.
    با همه گیری ویروس کرونا بسیاری از سازمان های اداری ، خدمات خود را با هدف کاهش موارد ابتلا به این ویروس، به صورت غیرحضوری و غیرکاغذی انجام داده‌اند.